Direktlänk till inlägg 12 mars 2011

Vill han inte?

Av mia - 12 mars 2011 15:21

Vill han inte?

  

 

Det är en fråga som jag har börjat ställa mig..... Jag vet faktiskt ärligt talat inte om sambon vill gifta sig eller inte............

 

Varje gång jag nu nämner bröllopet så tycker han att jag tjatar, vill jag att han ska kolla kläder åt sig så ska han göra det sen, vill jag att han ska bestämma sig för vilka färger han vill ha eller säger att vi måste bestämma vigselplats eftersom vi har dubbelbokat, så säger han att vi ska disskutera sen.

 

Det där SEN kommer visst aldrig....

 

Han tycker att vi har gott om tid eftersom vi inte gifter oss förräns i november.

Han har alltid någon ursäkt till att inte göra det nu. Antingen är det något på tv, eller så är han trött, eller är det något annat han ska göra eller så är det det eller det eller det.

 

Så som ni kanske förstår så tvivlar jag på att han vill även om han säger att han vill.

 

Men han tror inte ekonomin fixar det eftersom det är så mycket som måste göras på huset i sommar, vi köpte lite av grisen i säcken förra sommaren...

 

Men jag både tror och vill att det ordnar sig.

Men då måste vi ju vilja det båda två till 110 %.

Och just nu så bråkar vi så fort vi tar upp ekonomin.

 

Han är nog tyvärr mer den som ser verkligheten medans jag lätt drömmer mig bort. *S*

 

Har verkligen alla ni andra det så där gulligt hela tiden som ni skriver?

Är det bara vi som vill åt samma håll men drar åt två håll?

 

   

 
 
Tuula

Tuula

13 mars 2011 17:49

Jag tror inte att någon har en dans på rosor i förhållandet, så det behöver du inte oroa dig för.
Man har dåliga dagar ibland, men ni älskar varann, visa det då! :)

http://boola.bloggplatsen.se

mia

13 mars 2011 20:24

gulligt av dig! TACK!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

hmm

Av mia - 14 april 2011 23:23

Hmm......... vilket skit det är ibland.....   Jag tror att sambon har fått sig en rejäl tankeställare denna gång. Tror han märker att jag är mer allvarlig än någon gång tidigare.   Han lovar att han ska ändra sig, han kan ha roligt utan alkoh...

Av mia - 13 april 2011 11:56

Jag har precis ljugit för min sambo..... Sa jag inte nyss att man alltid ska tala sanning? *S* Har nu sagt att han får ta hus och hela skiten som ingår i det med skulder osv. Jag behöver inget av det........ Jag kan själv!   Men samtidigt är ja...

Av mia - 12 april 2011 08:56

Fortsättning följer.............   Tänk att det fanns så många underbara människor här ute. Jag tror inte att jag kommer att lägga ut kommentarerna här för jag vet inte om ni vill eller inte, men för mig känns det som att de är väldigt personliga...

Av mia - 11 april 2011 04:44

Hur vet man om någon är alkoholist?   Varför jag frågar är att jag brukar anklaga min sambo för att vara det..... Men hur vet man om han är det? Ska jag vara ärlig? Det är väl dags nu efter alla dessa år av tystnad...... Ni som varit här innan ...

Av mia - 29 mars 2011 01:51

Ja vad hade ni gjort? Förlåtit eller gått vidare?????   I lördags var vi ett gäng som var ute, gubben blev sur innan vi lämnade hemmet och var sur resten av kvällen vilket slutade med att vi bråkade.   För att göra det hela kort så var jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards