Direktlänk till inlägg 11 april 2011

alkoholist?

Av mia - 11 april 2011 04:44

Hur vet man om någon är alkoholist?


Varför jag frågar är att jag brukar anklaga min sambo för att vara det..... Men hur vet man om han är det? Ska jag vara ärlig? Det är väl dags nu efter alla dessa år av tystnad......

Ni som varit här innan vet att jag planerar ett bröllop i november. Men nu tror jag inte att det blir så. Tyvärr

Sist jag skrev här så skrev jag om vår utekväll som slutade med att sambon tog av sig ringen och åkte hem. Och vad gjorde jag? Jo då, efter några dagar så förlåt jag sambon även denna gång för att ha betett sig som ett dj*vla pucko. Men redan nu är det alltså dags igen. Det sista jag sa till gubben innan jag åkte till jobbet var att han kan ringa banken imorgon så att de kan skicka papper så jag kan skriva över huset på honom. Och att jag ska leta efter nån annan stans att bo. Men jag vill bo i "mitt" hus. Jag vill inte ha barnen varannan vecka. Men ska jag må dåligt för att han är ett pucko? Eller hur jag än gör så kommer jag ju att må dåligt av det här.


Jo, just det......

Hur vet man om någon är alkoholist?????

Jag undrar för att jag anklagat sambon för detta i ett par år men samtidigt blundat. Men det är dags att vakna nu, för det är på riktigt, det är något som händer i våra liv.


* Han dricker i smyg

* Han erkänner inte att han druckit

* Han har den ena ursäkten efter den andra för att få ta en öl eller ett glas av något annat.

(han klipper gräset, det är varmt, det är helg, han renoverar, han jobbar och sliter, grannen bjöd mmfl ursäkter)

*Han gömmer burkar, flaskor som är tomma och fulla.

*Han tål inte alkohol som förr utan blir lättirriterad och arg och väldigt elak.

* Han säger att det är pga mig som han dricker.


Glömt hälften......


Är detta verkligen någon jag vill gifta mig med?

Ja, ibland är han underbar men jag känner att jag just nu inte orkar med mer skit från honom. Han bara lovar att allt ska ändra sig men det håller bara i sig en vecka.....

För han lovade för 1½ år sedan att sluta dricka, han lovade i somras att sluta dricka, då tog jag upp det när hans föräldrar stod bredvid men de fattar inte att jag menar allvar, deras son är alkoholist, eller? han lovade för 2 veckor sedan att ta tag i sitt problem med alkoholen och gjorde han det? Jo om man får dricka öl när man tar tag i problemet så då gjorde han det. Han drack 3 öl i helgen på två dagar, det erkände han till slut när jag väckte honom mitt i natten.

Det var ett av villkoren att jag skulle förlåta honom igen, att han tog tag i problemet, men det har jag hotat med förr utan att orka bry mig när han börjat dricka igen.


Vad ska jag göra?


Ibland när vi bråkat och jag ska till jobbet så är jag ibland rädd att han ska vara elak mot barnen eftersom jag inte är där, men jag vet av hela mitt hjärta att han inte skulle göra dem illa.


Jag vet att jag klarar att vara själv men det kommer att bli tufft, iaf med ekonomin.

Vart ska vi bo? Hur ska jag lösa nätterna med barnen? Jag dör inombords om jag bara får ha dem varannan vecka.

Men jag tror faktiskt inte att jag kan förlåta honom igen..... Fast jag vill. Han brukar skälla på barnen om de ljuger för man ska alltid säga sanningen, men det gäller visst inte honom.


Mitt motto:

Lev som du lär!


Vad ska jag göra?

Jag har alltid varit den starka som ingen sätter sig på men jag har visst blivit svag..... Inte konstigt jag äter antidepressiva medel? (eller rättare sagt jag ska äta dem men glömmer)


Jag orkar inte heller prata med någon i min omgivning eftersom jag skäms något fruktansvärt.......

Men det är ju inte jag som gjort fel så varför bär jag skulden?

Varför känns det som att allt är mitt fel?

Varför känns det som att det är jag som spräcker vår familj?

Varför är det jag som kommer att må dåligt?

Varför känns det som att barnen kommer att skylla på mig?


Jag vill bara vara lycklig!

Är det så fel?

Jag vill bara känna mig uppskattad!

Är det så fel?

Jag vill bara få stöttning!
Är det så fel?

Jag vill bara ha vänskap!

Är det så fel?

Jag vill bara vara glad!

Är det så fel?

Jag vill bara ha förståelse!

Är det så fel?

Jag vill inte leva så här mer!

Är det så fel?

Jag vill vara den glada, spralliga, ärliga och starka tjej jag en gång var!

Är det så fel?


Är han alkoholist?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

hmm

Av mia - 14 april 2011 23:23

Hmm......... vilket skit det är ibland.....   Jag tror att sambon har fått sig en rejäl tankeställare denna gång. Tror han märker att jag är mer allvarlig än någon gång tidigare.   Han lovar att han ska ändra sig, han kan ha roligt utan alkoh...

Av mia - 13 april 2011 11:56

Jag har precis ljugit för min sambo..... Sa jag inte nyss att man alltid ska tala sanning? *S* Har nu sagt att han får ta hus och hela skiten som ingår i det med skulder osv. Jag behöver inget av det........ Jag kan själv!   Men samtidigt är ja...

Av mia - 12 april 2011 08:56

Fortsättning följer.............   Tänk att det fanns så många underbara människor här ute. Jag tror inte att jag kommer att lägga ut kommentarerna här för jag vet inte om ni vill eller inte, men för mig känns det som att de är väldigt personliga...

Av mia - 29 mars 2011 01:51

Ja vad hade ni gjort? Förlåtit eller gått vidare?????   I lördags var vi ett gäng som var ute, gubben blev sur innan vi lämnade hemmet och var sur resten av kvällen vilket slutade med att vi bråkade.   För att göra det hela kort så var jag ...

Av mia - 18 mars 2011 12:12


Jag har ju glömt att visa er mina söta presenter jag fick av mina gulliga fd arbetskompisar ju. Fick 2 muggar och 2 skålar. Detta kommer från den otroligt härliga chabby chic butiken med det härliga namnet: DRÖMHEM      ...

Ovido - Quiz & Flashcards