Direktlänk till inlägg 12 april 2011

alkoholist, fortsättning

Av mia - 12 april 2011 08:56

Fortsättning följer.............


Tänk att det fanns så många underbara människor här ute. Jag tror inte att jag kommer att lägga ut kommentarerna här för jag vet inte om ni vill eller inte, men för mig känns det som att de är väldigt personliga.


Dumt dumt dumt......

men jag får nog försvara gubben lite iaf...... Än är han ingen fullfjädrad alkoholist men nog på god väg. Vad jag tror så dricker han bara på helgerna, kanske nån öl nån gång i veckan.  han dricker sig aldrig redlös utan bara lite halv lullig. Förstår ni vad jag menar?


Och som någon av er skrev:

Min gubbe dricker 2-3 öl varje dag, det är bra för ämnesomsättningen för det har de sagt på tv.


BULLSHIT säger jag då. Tror inte kroppen mår bra av alkohol varje dag utan det leder bara till ett beroende.....


När gubben blir arg och otrevlig så vet jag inte många gånger om han har druckit eller om det är abstinensbesvär som gör honom sådan.


Igår pratade jag bara lite med honom.

Jag sa att jag inte orkar med mer, jag är trött på honom, på hans beteende, på hans drickande. Och jag känner inombords att jag bara får mer agg mot honom för varje minut som går. Jag är så otroligt dj*vla arg och ledsen på honom. Samtidigt som jag inte vill ge upp vårat liv. Och det gör mig arg på mig själv att jag är så förbannat korkad.


För ca 1½ år sedan var vi i samma situation, då tittade jag tom på en lägenhet till mig och barnen, men drog mig i sista sekund ur för att det kändes så fel. Vi lyckade hitta tillbaka en bit på väg och nu är det alltså dags igen.


Igår sa han att han inte har några öl hemma, han dricker inte ute i garaget längre. Det är slut med det. Men jag sa att jag inte tror honom, jag kan inte lita på att han säger sanningen. Jag vill tro honom men jag kan inte. Mycket har nog med de 3 ölen han drack i helgen, kan inte säga nej till grabbarna...... Men jag frågade honom och han nekade att han druckit men när jag väckte honom mitt i natten och han inte visste vart han hade arslet så erkände han.


 Och för mig handlar inte ett beroende om att man måste dricka sig full utan att det räcker att släcka den största törsten.


Jag har NOLLTOLERANS gällande hans drickande.


För mig spelar det ingen roll om det är 1 eller 10 öl, det är samma helv*te i mina ögon och i mitt hjärta.

Har man lovat att sluta så kan man inte säga att det var ju bara en öl, det spelar ingen roll. Jo, det gör det............. förtroendet förloras. Och utan förtroende så är det ingen tillit kvar helelr. Kan man inte vara ärlig och lita på varandra, vad har man då?


För mig blir det billigare att bo i hus än att ta en tillräckligt stor lägenhet. Men skulle jag sätta mig i ett hus så känns det som att jag aldrig kommer komma tillbaka hem, och det vill jag kunna göra. Detta är mitt hus, jag hittade det, vi har renoverat det som jag vill ha det. Det är mitt!!!! Men det är ju inte säkert att problemen löser sig för oss och att vi kan lösa dem tillsammans för att ha en framtid ihop.


Skrev precis ett sms till gubben där jag skrev att jag inte tänker skriva över mitt hus på honom, får inte jag bo här så ska det säljas. Och jag har inte råd att bo här själv med min dåliga inkomst.


Vissa sekunder känns det som att nu sticker jag för att nästa sekund känna att jag orkar inte, det ordnar sig, vi låter det rinna ut i sanden även denna gång..............


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

hmm

Av mia - 14 april 2011 23:23

Hmm......... vilket skit det är ibland.....   Jag tror att sambon har fått sig en rejäl tankeställare denna gång. Tror han märker att jag är mer allvarlig än någon gång tidigare.   Han lovar att han ska ändra sig, han kan ha roligt utan alkoh...

Av mia - 13 april 2011 11:56

Jag har precis ljugit för min sambo..... Sa jag inte nyss att man alltid ska tala sanning? *S* Har nu sagt att han får ta hus och hela skiten som ingår i det med skulder osv. Jag behöver inget av det........ Jag kan själv!   Men samtidigt är ja...

Av mia - 11 april 2011 04:44

Hur vet man om någon är alkoholist?   Varför jag frågar är att jag brukar anklaga min sambo för att vara det..... Men hur vet man om han är det? Ska jag vara ärlig? Det är väl dags nu efter alla dessa år av tystnad...... Ni som varit här innan ...

Av mia - 29 mars 2011 01:51

Ja vad hade ni gjort? Förlåtit eller gått vidare?????   I lördags var vi ett gäng som var ute, gubben blev sur innan vi lämnade hemmet och var sur resten av kvällen vilket slutade med att vi bråkade.   För att göra det hela kort så var jag ...

Av mia - 18 mars 2011 12:12


Jag har ju glömt att visa er mina söta presenter jag fick av mina gulliga fd arbetskompisar ju. Fick 2 muggar och 2 skålar. Detta kommer från den otroligt härliga chabby chic butiken med det härliga namnet: DRÖMHEM      ...

Ovido - Quiz & Flashcards