Direktlänk till inlägg 14 april 2011

hmm

Av mia - 14 april 2011 23:23

Hmm......... vilket skit det är ibland.....


Jag tror att sambon har fått sig en rejäl tankeställare denna gång. Tror han märker att jag är mer allvarlig än någon gång tidigare.


Han lovar att han ska ändra sig, han kan ha roligt utan alkohol, han kan faktiskt umgås med folk utan alkohol. Och jag tror iaf att jag tror honom.


Tror inte han har tagit en klunk alkohol denna veckan. Men ska bli kul att se hur det blir nu när det är helg och allt........ Och vi ska röja i trädgården.


Spännande.


Jag ser på honom att han mår dåligt pga att han har varit ett pucko, eller är. Kan inte säga att han slutat vara det än , för det tar mer än ett par dagar i mina ögon att bevisa att han menar vad han säger.


Jag tvekar inför framtiden men jag tror att det kommer att sluta med att vi ändå försöker lösa problemen, både hans, mina och våra.


Och till råga på allt så fick jag mail från England idag....... Min brudklänning som jag har designat, jag har gjort om tre favoriter till en klänning, och den skulle kosta ca 2500 kr inkl frakt.


Men varför kom det just nu? nu när jag står i ett vägskäl och inte vet vart jag ska gå.

Jag vill ju ha min klänning, men då måste jag ju ha någon vid min sida. Ibland undrar jag om drömmen om ett bröllop är starkare än att bry sig om vem som står vid min sida...... vill jag gifta mig så stark att jag struntar i vem som blir min make?

Så får det verkligen inte vara..............

Jag har alltid sagt att gifter sig gör man bara en gång i livet, så jag måste ju vara säker på att han är den jag vill leva mitt liv med.


En vän sa igår till mig att vi var det perfekta paret, vi är så gulliga ihop och matchar varandra så bra. Och att min gubbe är ju såååå snäll. Men varför säger hon detta nu?

Vad jag svarade? Det är kossorna på Öland oxå! Snälla alltså.


Och så undrade hon när det blir bröllop.

Och de planerna är hemliga för alla ännu så det är ingen som vet om att vi har planerat för det. Och det känns skönt eftersom jag just nu inte vet hit eller dit. Det blir mindre att förklara då känns det som.


En vän hade behövt sambon för lite hjäp imorgon, sedan skulle de bada bastu och ta en öl....... Men när han ringde idag så sa sambon att han inte kunde imorgon.

Det är nog lättare att vara hemma och slippa bli frestad och inte behöva förklara varför man inte vill ha en öl än att gå dit och förklara sig.


Men jag tror att han inte tror att han har såna problem som jag tror/tycker att han har. Han säger att det är bara att lägga av. Han behöver ingen hjälp.


Ska jag låta honom prova ett par veckor själv eller ska jag kräva att han söker hjälp direkt??????


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mia - 13 april 2011 11:56

Jag har precis ljugit för min sambo..... Sa jag inte nyss att man alltid ska tala sanning? *S* Har nu sagt att han får ta hus och hela skiten som ingår i det med skulder osv. Jag behöver inget av det........ Jag kan själv!   Men samtidigt är ja...

Av mia - 12 april 2011 08:56

Fortsättning följer.............   Tänk att det fanns så många underbara människor här ute. Jag tror inte att jag kommer att lägga ut kommentarerna här för jag vet inte om ni vill eller inte, men för mig känns det som att de är väldigt personliga...

Av mia - 11 april 2011 04:44

Hur vet man om någon är alkoholist?   Varför jag frågar är att jag brukar anklaga min sambo för att vara det..... Men hur vet man om han är det? Ska jag vara ärlig? Det är väl dags nu efter alla dessa år av tystnad...... Ni som varit här innan ...

Av mia - 29 mars 2011 01:51

Ja vad hade ni gjort? Förlåtit eller gått vidare?????   I lördags var vi ett gäng som var ute, gubben blev sur innan vi lämnade hemmet och var sur resten av kvällen vilket slutade med att vi bråkade.   För att göra det hela kort så var jag ...

Av mia - 18 mars 2011 12:12


Jag har ju glömt att visa er mina söta presenter jag fick av mina gulliga fd arbetskompisar ju. Fick 2 muggar och 2 skålar. Detta kommer från den otroligt härliga chabby chic butiken med det härliga namnet: DRÖMHEM      ...

Ovido - Quiz & Flashcards