Alla inlägg under mars 2011

Av mia - 29 mars 2011 01:51

Ja vad hade ni gjort?

Förlåtit eller gått vidare?????


I lördags var vi ett gäng som var ute, gubben blev sur innan vi lämnade hemmet och var sur resten av kvällen vilket slutade med att vi bråkade.


För att göra det hela kort så var jag så arg på honom för så fort det är något så ska det vara slut. Och denna gång sa jag att plockar du av dig ringen så är det på allvar denna gång. Och han plockade av sig ringen gav den till mig, jag bad honom fara åt h**vete och han åkte hem.


Nu ångrar han sig som fan men jag vet faktiskt inte vad jag ska göra? Jag vet att jag kan sura till det bara för att. Men denna gång vet jag faktiskt inte vad jag ska göra. Ska jag skita i honom eller förlåta? vad hade ni gjort?


Men vad händer nästa gång? Kan ju säga att detta inte är första gången detta händer och jag förlåtit honom. Men börjar allvarligt tröttna på hans sätt. F*n klarar man inte av alkohol så ska man väl ge f*n i den?


Ska det vara slut? Ska vi då sälja huset som vi renoverat i snart ett år? Ska vi sälja bilarna? Ska vi dela upp tiden med barnen? OSV OSV.


Eller ska jag förlåta honom ytterligare en gång för att han är ett pucko?


Vad hade du gjort?


Fy f*n


HJÄLP MIG!!!!

 

 

 

 

Kl visar 02.06 min födelsetid. Happy birthday girl!

Av mia - 18 mars 2011 12:12

Jag har ju glömt att visa er mina söta presenter jag fick av mina gulliga fd arbetskompisar ju. Fick 2 muggar och 2 skålar.

Detta kommer från den otroligt härliga chabby chic butiken med det härliga namnet:

DRÖMHEM


  

Av mia - 18 mars 2011 08:34

....... tror jag iaf.


   Men så roligt var det ju inte..... Men jag hade gjort den liggande eftersom jag "hatar" höga dekorationer så man inte ser personen framför sig utan en massa "krafs"



Men denna dekoration tyckte

 jag var fin och höstig, men inga höga ljus


Båda bilderna kommer från:

http://www.marthastewart.com

Av mia - 18 mars 2011 08:15

En tjej skrev så här på en annan sida:

 

Som alternativ bordsdekoration så såg jag någon (tror det var Martha Stewart) som hade tagit in kvistar och grenar och limmat fast stora blommor av silkespapper i temafärgerna. Det är ju bra eftersom man kan förbereda långt innan och slipper springa runt och plocka blommor dagen innan bröllopet. Och snyggt blev det också.

 

Det får man nog leta upp......... Så man får se bilder på det. Vi eller jag som tänkt ta in naturen på vårat bröllop, så detta låter ju lite roligt.

 

Nån annan som sett detta och kan tipsa mig med en länk?

 

Både rolig och billig bordsdekoration.


  

Denna är också fin men tror det övre tipset blir lite mer höstig än denna.

Av mia - 16 mars 2011 11:06

Blomsterspråket - förr och nu

För hundra år sedan var blomsterspråket en stor del av vardagen kan man säga. Det var mycket viktigt att veta vad blommorna uttryckte och betydde som man gav bort. Många ungdomar tog hjälp av blommornas språk när de inte hade modet att uttrycka sina känslor i ord.
    Det var även ett perfekt sätt att undgå skvallerspridning i byn, ingen kunde ju höra något om man gav en tyst liten blomma. Det var alltså till mycket stor hjälp och det var lika viktigt att kunna som vett och etikett.

Symbolik
Än i dag tyder vi blommorna som vi ger varandra. Ger du bort en stor gul solros är det ett tecken på din blinda kärlek och beundran. Den klassiska röda rosen känns ju trevligare att få än en vit lilja kan många tycka. Den röda rosen symboliserar kärleken och paradiset medan den vita liljan förknippas med död och begravning, men den vita färgen står för renheten, oskulden och kyskheten.

Bröllop & brudbuketter
I kombination med bröllop symboliserar det vita det gamla livets död och det nya livets födelse. Rosengården symboliserar paradiset och det är där det mystiska bröllopet utspelar sig. Rosen är den kvinnliga gudens blomma.

Det var i mitten av 1800-talet som de första brudbuketterna kom, det var då i form av små rosor omslutna av sidenband och spetspapper. Enligt tradition har det varit vita blommor i brudbuketten men i dag är det mer färg och mix. Det är fortfarande rosor som säljer mest, det klassiska, kombinationen av olika färger är mer vågad. Det är "tillåtet" att kombinera alla möjliga färger. Bara fantasin sätter gränser.

Trender
Gällande årets (2007) brudbukettstrender så är de rundbundna, stilrena och mycket enkla buketterna fortfarande en stor trend, enligt blomsterhandeln Kaprifol i Stockholm.
- Ofta väljer bruden sin bukett efter att hon valt sin klänning, så då påverkas valet av bukett mycket beroende på vilken typ av klänning bruden valt, säger en florist på Kaprifol.
Brudbuketterna i Sverige är ofta små och enkla, om man jämför med USA, där deras buketter är väldigt stora och flådiga. Det skulle kunna vara en trend som kan tänkas komma in mer och mer här i Sverige.
Under sommaren 2007 var det mycket djärva och starka färger som dominerade i brudarnas val av buketter, de vågade sticka ut lite mer. Men om det var en tillfällighet eller en släng av en trend vågade floristen på Floristkompaniet inte svara på.
Den rena rosbuketten har kommit tillbaka mer och mer, samt vita kallor är en vanlig blomma som ofta används i bröllopssammanhang. I övrigt är det de klassiska, ljusa eller cremefärgade buketterna som är rundbundna med exempelvis ett band lindat runt skaftet, som dominerar, men även droppformade buketterna är ett vanligt alternativ. Troligt är att samma trender dominerar även under 2008.

(Källor: Brud och bröllopsboken, Floristhuset i Högdalen, J.C.Cooper "Symboler en uppslagsbok")

Färgernas betydelse

Ljusgul - tro och godhet
Gul - livets glädje
Mörkgul - svek och svartsjuka
Blå - sanning och trohet
Grön - glädje och jämlikhet
Orange - lyx och praktfullhet
Purpur - rättvisa och stolthet
Röd - kärlek och glädje
Mörkröd - saknad o längtan
Rosa - förälskelse o trohet
Lila - lycka o välgång
Violett - ålderdom och ödmjukhet
Vitt - renhet och kyskhet

Men den bästa kombinationen är en bukett med röda, vita och blå blommor för det är ett tecken på frieri!

Vad betyder antalet blommor?

1 - Du är allt för mig
2 - Jag vill resa bort med dig
3 - Jag vill ha en framtid med dig
4 - Jag ser upp till dig
5 - Jag gör allt för dig
6 - Jag tror inte på dina löften
7 - Jag älskar dig
8 - Jag är din intill döden
9 - Jag vill endast vara med dig
10 - Vill du gifta dig med mig?

Detta hittade jag på

http://www.brollopsguiden.se/mode-och-skonhet/blomsterspraket/266

Av mia - 14 mars 2011 13:35

Värsta mardrömmen............

Vad gör man om katastrofen är framme?

Och jag som ska göra min egna tårta, nu lär jag ju drömma mardrömmar om den förbaskade tårtan..............

 

http://www.youtube.com/watch?v=OOX2bOQ-E5M&feature=related

 

 

     

 

En fin liten kaka som inte ser föööör svår ut att göra

Av mia - 14 mars 2011 10:13

  


Jag bara älskar mina ringar....... som tyvärr ligger i en liten lila ask. Vill ha dem på mitt finger NU!!!!! Jag provar dem emellanåt, förlovningsringen är fortfarande för liten, men snart så sitter den på fingret igen. Och vigselringen är för stoooor, men den ska jag krympa lagom till bröllopet...........


2011-11-11 

(Om nu gubben vill)



Av mia - 12 mars 2011 15:21

Vill han inte?

  

 

Det är en fråga som jag har börjat ställa mig..... Jag vet faktiskt ärligt talat inte om sambon vill gifta sig eller inte............

 

Varje gång jag nu nämner bröllopet så tycker han att jag tjatar, vill jag att han ska kolla kläder åt sig så ska han göra det sen, vill jag att han ska bestämma sig för vilka färger han vill ha eller säger att vi måste bestämma vigselplats eftersom vi har dubbelbokat, så säger han att vi ska disskutera sen.

 

Det där SEN kommer visst aldrig....

 

Han tycker att vi har gott om tid eftersom vi inte gifter oss förräns i november.

Han har alltid någon ursäkt till att inte göra det nu. Antingen är det något på tv, eller så är han trött, eller är det något annat han ska göra eller så är det det eller det eller det.

 

Så som ni kanske förstår så tvivlar jag på att han vill även om han säger att han vill.

 

Men han tror inte ekonomin fixar det eftersom det är så mycket som måste göras på huset i sommar, vi köpte lite av grisen i säcken förra sommaren...

 

Men jag både tror och vill att det ordnar sig.

Men då måste vi ju vilja det båda två till 110 %.

Och just nu så bråkar vi så fort vi tar upp ekonomin.

 

Han är nog tyvärr mer den som ser verkligheten medans jag lätt drömmer mig bort. *S*

 

Har verkligen alla ni andra det så där gulligt hela tiden som ni skriver?

Är det bara vi som vill åt samma håll men drar åt två håll?

 

   

Ovido - Quiz & Flashcards