Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Jobb

Av mia - 25 januari 2011 09:09

Nu på morgonen ringde en av våra vikarier på jobbet. Hon har det lite tufft för just nu finns det inga jobb, men hon är ändå alltid så positiv så det var kul att prata med henne. Vi pratade nästan en hel timme.....


Men då har ju även jag börjat fundera igen. För att göra en lång historia kort:

Jag jobbar som personlig assistent, bytte arbetsplats för 2 år sedan, tog ett mammavik och nu kommer hon tillbaka. Och till mig finns det inget jobb just nu.

Men enligt chefen så är 2 månader lång tid där det händer massor (i hennes värld men inte i min).

Så det ska bli spännande att se vart man hamnar.....


Men jag vill inte jobba som pa resten av livet, jag tycker det är dags att gå vidare.

Men jag vill inte ha studielån och då kommer jag ingenstans. Men ska jag ta ett lån så måste jag ju vara säker på att det är det jag vill. Men vad vill jag?


Skulle vilja bli:

Inredningsarkitekt, går att läsa på distans, inte så jättedyrt, man blir då inredningskonsult, går även att läsa vidare till IA.

Frisör, skolan ligger 4,5 mil bort, men kostar massor.


Så vad gör man?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

hmm

Av mia - 14 april 2011 23:23

Hmm......... vilket skit det är ibland.....   Jag tror att sambon har fått sig en rejäl tankeställare denna gång. Tror han märker att jag är mer allvarlig än någon gång tidigare.   Han lovar att han ska ändra sig, han kan ha roligt utan alkoh...

Av mia - 13 april 2011 11:56

Jag har precis ljugit för min sambo..... Sa jag inte nyss att man alltid ska tala sanning? *S* Har nu sagt att han får ta hus och hela skiten som ingår i det med skulder osv. Jag behöver inget av det........ Jag kan själv!   Men samtidigt är ja...

Av mia - 12 april 2011 08:56

Fortsättning följer.............   Tänk att det fanns så många underbara människor här ute. Jag tror inte att jag kommer att lägga ut kommentarerna här för jag vet inte om ni vill eller inte, men för mig känns det som att de är väldigt personliga...

Av mia - 11 april 2011 04:44

Hur vet man om någon är alkoholist?   Varför jag frågar är att jag brukar anklaga min sambo för att vara det..... Men hur vet man om han är det? Ska jag vara ärlig? Det är väl dags nu efter alla dessa år av tystnad...... Ni som varit här innan ...

Av mia - 29 mars 2011 01:51

Ja vad hade ni gjort? Förlåtit eller gått vidare?????   I lördags var vi ett gäng som var ute, gubben blev sur innan vi lämnade hemmet och var sur resten av kvällen vilket slutade med att vi bråkade.   För att göra det hela kort så var jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards