Alla inlägg den 25 januari 2011

Av mia - 25 januari 2011 13:16

Hittade ett par bra sidor på youtube med mängder av fina tårtor.


http://www.youtube.com/watch?v=vgKYw_58eUk&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=0Q9coRjoQx8&feature=related


Annars behöver man ju bara googla på bröllopstårtor så får man bilder på massor av tårtor.


Hur ska våran se ut?

Man kan ju inte göra en "sommartårta" när det är höst.


Vad tycker ni passar bäst? I färg? Smak? Dekoration? Blommor? MM?

Av mia - 25 januari 2011 12:25

Har funderingar på att själv göra bröllopstårtan då jag tycker det är såååå roligt att göra tårtor. Fast känner jag mig själv så kanske jag inte blir 100% nöjd, fast det blir jag nog inte ens om en bagare gör den. Ja, jag vet att jag är knepig. Har nog för förstora förväntningar.


Men iaf, idag fick jag ett recept på en bröllpstårta i två våningar. Den verkar inte så svår att göra. Och den går att frysa in.

Men jag kommer att ha en annan fyllning än den som är i receptet.

Det värsta är ju faktsikt dekorationen. Pilligast och roligast dock.

Men idag kom även lite roliga saker som jag beställt så att jag kan göra en "rolig" tårta. Så till alla hjärtans dag ska jag prova och se hur det går. Efter det så får jag ta ställning till om jag gör den själv eller inte........


Ni som vill se resultatet får vänta till alla hjärtans dag.......



  

Denna bild hittade jag på nätet och denna tårta är så söt

Av mia - 25 januari 2011 09:09

Nu på morgonen ringde en av våra vikarier på jobbet. Hon har det lite tufft för just nu finns det inga jobb, men hon är ändå alltid så positiv så det var kul att prata med henne. Vi pratade nästan en hel timme.....


Men då har ju även jag börjat fundera igen. För att göra en lång historia kort:

Jag jobbar som personlig assistent, bytte arbetsplats för 2 år sedan, tog ett mammavik och nu kommer hon tillbaka. Och till mig finns det inget jobb just nu.

Men enligt chefen så är 2 månader lång tid där det händer massor (i hennes värld men inte i min).

Så det ska bli spännande att se vart man hamnar.....


Men jag vill inte jobba som pa resten av livet, jag tycker det är dags att gå vidare.

Men jag vill inte ha studielån och då kommer jag ingenstans. Men ska jag ta ett lån så måste jag ju vara säker på att det är det jag vill. Men vad vill jag?


Skulle vilja bli:

Inredningsarkitekt, går att läsa på distans, inte så jättedyrt, man blir då inredningskonsult, går även att läsa vidare till IA.

Frisör, skolan ligger 4,5 mil bort, men kostar massor.


Så vad gör man?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards