Alla inlägg under januari 2011

Av mia - 23 januari 2011 09:08

HJÄLP!!!!!!!!!!!

 

Den är borta!


Min TIARA.......

Jag kan inte hitta den.

 

I somras när vi flyttade så rensade vi ut en himla massa onödiga saker. Och jag hoppas verkligen inte att någon kastade min tiara.

Men jag tror att jag packade ner den själv för att ingen skulle se den, inte ens sambon visste om att jag hade den då. Hittade en jag föll för och köpte den för ca 1½ år sedan, tänkte att dagen då jag får använda den för hoppningsvis kommer. Och nu har dagen blivit bestämd men nu är den borta. Det finns några kartonger till att gå igenom. Jag hoppas av hela mitt hjärta att jag hittar den.

 

Får klä på mig och gå ut och kolla bland de få kartonger som är kvar.

Håll tummarna för att jag hittar den!

 

    


Tid

Av mia - 22 januari 2011 13:23

Idag har jag börjat fundera lite över tiden......

Hur lång tid tar allt? Hur planerar man tiden? Tiden i kyrkan? Tiden på väg från kyrka till fest? Tid på fest? Tid på mat? Tid på dans? Tid på tal? Tid för fotografering? Tid på allt annat?

Allt är ju om tid............. Men hur räknar man tiden? Går en tid åt fanders så tar det ju med sig resten av tiderna också ju.


Jag tycker det är otroligt långt kvar till 2011-11-11

Men har nu börjat till viss del förstå de som planerar sina bröllop i flera år. Medan jag är väldigt impulsiv av mig och vill helst göra allt innan jag kommer på att jag vill göra det.


Men till bröllopet ska jag gå ner 20 kg, minst. Och det tar ju också TID.

Har börjat på viktväktarna och gått en vecka men bara gått ner 0,8 kg. Vilket jag tycker är skitdåligt.......... Men visst det är ju iaf åt rätt håll.


Av mia - 21 januari 2011 08:55

Det här är Klänningen jag redan bestämt mig för, den är helt underbar.

Det är verkligen en riktig prinsessklänning.

Jag bara älskar den.

Och prislappen är 1900 kr. Billigt va?

Eller vad tycker ni?


    


Den kommer från en trevlig kvinna som heter Ewa.

Besök gärna hennes hemsida där du hittar mängder av underbara klänningar.


http://www.edlundsbrudochfest.se/



Av mia - 21 januari 2011 08:21

Hej!

Jag kanske ska presentera mig!?!


Jag heter Mia, är 35 år bor med min M2B och våra 4 barn.


Just nu planerar jag vårat bröllop 2011-11-11.

Vi har inte så många kronor att lägga på bröllopet, därför ska jag försöka göra allt för att få en "perfekt" dag för en väldigt liten peng.


Hur jag går till väga vet jag inte riktigt ännu.

Alla ideér tar jag tacksamt emot!


Så nu börjar kampen mot plånboken.............   


  

Det finns ju ett helt hav av fina saker

Av mia - 21 januari 2011 02:11

        



Underbart vacker cake topper

Av mia - 21 januari 2011 01:53

Jag längtar till slottets kyrka medan gubben tycker det är för långt att åka 4,5 mil när vi har en fin kyrka runt knuten.


Ja ja, vi får se hur det blir. Men jag vill ju faktiskt vara en prinsessa om än bara för en dag.


Det kanske i slutändan inte blir som någon av oss tänkt.

Vad gör man när man vill gifta sig och plånboken är tom?

Självklart vill jag inte ha ett borgerligt giftermål utan ett "riktigt".


Idag har jag kollat runt bland miljoner sidor efter vigselringar och de är ju sviiiindyra, fy bubblan.



Av mia - 17 januari 2011 09:47

Då ska jag också ge mig ut i bloggarvärlden.

En utmaning som jag får se om jag klarar av.


Här på Mias dag kommer ni att få följa med mig i livet och planeringen av mitt bröllop 2011-11-11.


Jag ska inte göra som alla andra som lägger 100 000 tals kronor på sitt bröllop. Jag vill komma undan så billigt som möjligt pga att jag inte har råd med annat.


Men vi får se hur det kommer att gå.


Har du tips och ideér till mig så är jag hjärtligt tacksam!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards