Alla inlägg under februari 2011

Av mia - 7 februari 2011 20:59

Varför måste man göra si eller så?


Jag är absolut inte som alla andra...............


Hur många gör en omförlovning?


Det sägs att har man en gång tagit av sig ringarna betyder det otur att ta på sig de igen.......
Ska vara ärlig och säga att vi var på väg ifrån varann för ca 1½ år sedan. Jag hade ett par år tidigar tagit av mig ringen pga av att den blev för liten, Min M2B tog av sig sin när vi var på väg ifrån varandra för han trodde jag hade tagit av den då. Igentligen var det aldrig slut mellan oss utan bara en dum grej............ Orkar inte gå in på detaljer nu.......


Han är nog lite vidskeplig för han ville inte bara ta på sig ringen igen. Jag däremot får fortfarande inte på min, men inte gör jag den större inte, den ska på så småningom........
Så idag var jag och lämnade in våra ringar för gravering. Vi skriver alltså i ett datum till i förlovningsringarna...... 14/2 2011. Hjärta


Så nu ska vi alltså förlova om oss. Med våra "gamla" ringar som togs av av olika anledningar men som aldrig ledde till ett slut.

Sedan blir det bröllop 111111


Och det kan ingen stoppa. Skrattande


Just det............. Kidsen förlorade fotbollen med 8-0, men jag har aldrig varit med om en sådan hejaklack som de var åt sig själva. De hade iaf skitroligt. Och det är det viktigaste när man är 7 år. Och de var kanon duktiga med tanke på att det var deras första match och gänget de mötte var 1 år äldre och har spelat ett x antal matcher innan.

 

Så fin tiara..........En av alla favoriter.       

Av mia - 5 februari 2011 09:22

Nu är vi på väg till yngsta sonens första fotbollsmatch.

Gissa om han är förväntansfull?

Igår var sambon (som är en av deras tränare) och hämtade det nytryckta matchstället, kanonfina lär de små killarna bli i det.

De ska spela mot de som är ett år äldre och har spelat match förr men det är ju bara på lek.............. Iaf i denna åldern *S*

Så heja nu på deras lag........


   ännu en fin blomsterbukett

Av mia - 4 februari 2011 13:06

Det här kommer nog sluta med skilsmässa.................. *S*
Det går bara inte att hitta en lösning.............
Vi är oense om allt och då menar jag om precis allt.............

Klänning?

Han: tycker det är finast med enkelt, lite, rött på och inget släp.
Men han säger att jag får bestämma själv, men vill ju ha hans hjälp och jag vill ju inte komma i en klänning som han inte tycker om, ju.
Jag: vill ha en STOR klänning med Långt släp

Hans kläder?

Han: smoking, kostym
Jag: frockcoat, frack

Plats?

Han: Vill vara på hemmaplan
Jag: Vill åka till Kalmar Slott

Färg?

Han: Vitt creme ljusbrunt någonting sånt
Jag: Just nu inne på plommon, champagne, guld

Fest?

Han: Vill ha en fartfylld fest
Jag: Skulle vilja ha en stor men lugn fest.

Tema?

Vi:

Här är vi fortfarande överens om att vi inte har en aning om vilket tema det ska vara



Så det går ju inte så bra med planeringen iaf.
Är det bara vi som inte lyckas komma överens? Men vi har ju lite tid på oss. På väg till en av våra lyckligaste dagar.......

 

   

en fin liten bukett  

Av mia - 4 februari 2011 08:23

Nu har jag bestämt mig för vilket jobb jag tar.............. Och from 1 mars kommer jag nu att jobba natt. Men chefen var snäll och låter mig prova i 2 månader innan jag behöver bestämma mig till 100 %. Livet måste ju funka i vardagen också. Men jag hoppas jag fixar detta nu.

Ni som jobbar natt, hur funkar det för er?

Det jag är mest nervös inför är om jag får sova tillräckligt, iaf på helger när man har 4 barn som springer omkring.

Men jag tror det blir bra. Och en stor chansning tar jag eftersom jag hört att det är ett skitställe....

Men nu ska jag prova iaf.


Bröllopsplanerna fortsätter. Igår sa jag till gubben att vi får vara på vars ett ställe och vigas med två präster genom telefon. *ASG* För vi kan verkligen inte komma överens om platsen.


Berättar mer en annan dag.


Frukostdags!!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards